Baik & Baik


Kebaikan adalah perbuatan mulia yang harus diberikan kepada semua orang. Setiap amalan baik yang dilakukan pasti ada ganjarannya dan mampu membuatkan orang lain berasa gembira dan selesa bila bersama.


Perbuatan ataupun perilaku baik haruslah dizahirkan dengan penuh keikhlasan supaya setiap penyampaian itu jelas dirasai mereka yang menerima biarpun perbuatan itu hanyalah sebesar zarah.

Konteks kebaikan terhadap individu lain pada ketika ini kebanyakannya atas kepentingan sendiri. Malah ada juga yang melakukan kebaikan ini bagi beroleh ganjaran yang lebih dari apa yang dilakukan. Amatlah malang bagi mereka yang punya cara sebegini kerna suatu masa nanti pasti tindakan itu jelas kelihatan.

Percayalah bahawa apa cara sekalipun yang disampaikan dengan niat yang BAIK dan tidak mengharapkan pembalasan, kenyataannya pelaku tersebut pasti berasa tenang, aman dan semestinya pasti ia akan beroleh kebaikan semula di dalam pelbagai cara.

Jangan pernah kita lakukan sebarang perkara yang keji mahupun menganiaya orang lain lebih-lebih lagi apabila diri sendiri diberi layanan yang buruk. Semua itu ada hikmahnya, maka bersabarlah dengan setiap dugaan yang mendatang.

posted under |

0 comments:

Newer Post Older Post Home

Utusan Malaysia Online

Sasuke



Blah..blah..blah


Recent Comments